zondag 6 november 2022

Met een knipoog

Draaigatje

Op zondagmorgen bij “Vroege Vogels”
hoorde ik een sluimerend een nieuw woord
daar had ik in mijn leven nog nooit van gehoord

Het was het woord “Draaigatje”
is het een mens, is het een nieuw ontdekt dier
bloeddorstig of een billen draaiend schatje

Ik kreeg bizarre denkbeelden binnen
te gek eigenlijk om hier te beschrijven
gekker kan je het niet verzinnen

Maar ze bleken vooral in plagen te leven
bij tuincentra in exotische planten meegelift
exoten die hier niet horen en ernstig overlast geven

Draaigatje een Mediterrane mier
het klinkt zo mooi maar als ze zich
bij je thuis voelen geeft het geen plezier

Alle Jan en Pieten van het Nederlandse soort
worden billendraaiend vermoord


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

  ook in de herfst zou ik ook mijn geliefde kunnen schrijven klaprozenvelden aanbidden op papier mijn rode rok kunnen laten zwieren oliebol...