zaterdag 2 maart 2019

nomade


vanavond wil ik lopen

in de schaduw van de maan
de nacht om me heen slaan
de schemering zijn in het donker
het stof onder mijn voeten
dwarrelt in het maanlicht
en valt zacht op de stille graven

de nacht is mijn doodgezwegen vriend
maar ook de liefde die niet besproken wordt
hier treft de zomer de winter
het voorjaar de zomer
en worden wensen vervuld
bliksemslagen en tsunami
raken doel, de sfeer geladen

de muren breakdancen met elkaar
en de grond is opeens de dansvloer
marionetten zonder touwtjes
spelen de ster in hun eigen show
wanneer ik mijn mond open
spreekt mijn tong een andere taal
letters zijn als een nomade
een eigen weg gaan leiden

woorden verbrokkelen
dan is het zwart
zwarter dan de nacht
zonder haar sterren, en de maneschijn
de realiteit maakt me wakker
mijn gezicht vertoont milde tinten van de maan

© Magda Haan


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

  ook in de herfst zou ik ook mijn geliefde kunnen schrijven klaprozenvelden aanbidden op papier mijn rode rok kunnen laten zwieren oliebol...