zondag 17 september 2017

van brood naar croissant


proza, korte verhalen


Van brood naar croissant

Brood was uit de klas gezet en moest bij de hoofdmeester komen, de chef van de bakkerij.
Nou vertel op zei hij, wat heb je nu weer geflikt? Eigenlijk niks zei hij, ik vertelde hoe lekker het brood was uit onze bakkerij en schepte hierover op, maar Mevrouw krentenbrood werd boos en zei dat ik mijn mond moest houden. Brood was voor de gewone mens maar krentenbrood was een lekkernij.
Mijn granen rezen en door mijn boosheid zou ik bijna schimmelen maar hield me in. Ga de klas uit zei ze en vertel maar aan de hoofdmeester wat je gezegd hebt.
Ik snap het zei de hoofdmeester, ik zal je belonen voor je eerlijkheid en mag je verder door het leven gaan als croissant. Mevrouw Krentenbrood werd ontslagen en eindigde als beschuitje.


© Magda Haan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

  ook in de herfst zou ik ook mijn geliefde kunnen schrijven klaprozenvelden aanbidden op papier mijn rode rok kunnen laten zwieren oliebol...