donderdag 22 juni 2023

Poempata jury

 Blij verrast dat mijn ingezonden gedicht geselecteerd is voor de bundel.

proosten aan de frontlijn
de horizon gilt naar alle tijden
tijden die verscholen liggen
in verloren jaren en mooie dagen
ze wacht niet op gebrabbel
en leugens die verspreid worden
in doordrenkt bloed en hemelbedden
de hitte trilt van de angst
steeds weer keert het gras
zich tegen het grauwe beton
het ruikt hier naar beleg
en oude kaas in muffe kelders
met schimmelsporen
voor we verdwijnen
proost ik aan de frontlijn
de vlammen drijven
al op het water
Magda Haan
Beste poƫzievrienden,
Op 15 juli komt de Poemtata jury samen voor de definitieve jurering!
Maar, we hebben de eer, je nu al mee te delen dat jouw gedicht werd geselecteerd voor opname in de nieuwe Poemtata bundel “Door kale bomen bladeren”. PROFICIAT!
De 3 laureaten en de 7 eervolle vermeldingen zullen ten laatste op 17 juli persoonlijk verwittigd worden.
De huldiging van de laureaten is op 2 september om 14u30 in en rond de kapel van Stoepe, Kapelhof, 9940 Ertvelde. Met de dichters Lotte Dodion (een van de 4 huidige stadsdichters van Antwerpen) en de onnavolgbare Peter Holvoet-Hanssen. Veronica Samyn en haar blokfluiten zorgen voor poƫtische noten. Uiteraard is er ook nog de huldiging van de laureaten 2023.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

  ook in de herfst zou ik ook mijn geliefde kunnen schrijven klaprozenvelden aanbidden op papier mijn rode rok kunnen laten zwieren oliebol...