zondag 24 februari 2019

blind ziend


mijn oog
mijn donkerbruine oog  
mijn westelijk aan de zee gelegen oog  
mijn ziende blind oog 
mijn dichtgeknepen oog in de avondzon
mijn alziend oog in deze gesloten wereld
mijn blanke huid oog en ontkende discriminatie oog
mijn autochtone oog in een buitenwijk
mijn oogje dichtknijpen oog
mijn doorn in het oog en bebloed hart
mijn oog van de bovenwereld
mijn oog wil ook  wat bij schoonheid
mijn strafbare oog als ik wegkijk
mijn uit het oog uit het hart oog
mijn gekwetste oog bij onrecht
mijn verloren oog in mijn binnenzak
mijn versplinterde oog op grijs beton
mijn blote oog  op een naakte bladzij
mijn blinde oog uit het oog verloren
verloren oog blind blind verloren oog
blind © Magda Haan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

  ook in de herfst zou ik ook mijn geliefde kunnen schrijven klaprozenvelden aanbidden op papier mijn rode rok kunnen laten zwieren oliebol...